neděle 19. října 2014

Recenze Poslední píseň

Poslední píseň (The Last song)
Nicholas Sparks
Anotace: Život vzpurné sedmnáctileté Ronnie se obrátí vzhůru nohama, když musí opustit milovaný New York a odjet na letní prázdniny za svým otcem do ospalého městečka u moře. Nemůže se smířit s tím, že její táta, koncertní pianista, před třemi lety odešel od jejich rodiny. Ronnie se rozhodne, že odmítne každou tátovu nabídku ke smíření, i když po jejich společně prožívané vášni pro hudbu se jí tajně stýská. Na městské pouti se Ronnie seznámí s výstřední dívkou Blaze, která by mohla být skvělou kamarádkou nebýt jejího násilnického kluka Marcuse, a potká pohledného Willa. Ronnie ho považuje za hloupého frajírka, ale brzy bude muset svůj názor změnit. Ostatně o těchhle prázdninách na ni čeká krom velké první lásky i mnohem větší a osudovější překvapení. Na konci léta bude Ronnie dospělejší, moudřejší, o trochu smutnější a – zamilovaná.
Počet stránek: 376
Nakladatelství: Ikar
Will :3
Život Ronnie se změní v okamžiku, kdy její otec opustí rodinu.
O tři roky později k němu musí jet ona a její mladší bratr Jonah na prázdniny. Jonah se na tátu strašně těší, Ronnie je na něj však pořád naštvaná a odmítá se s ním udobřit. Dělá si co chce a když se vydá na městskou pouť, vylije na ní pití, nejen velmi pohledný kluk Will, o kterém však si myslí, že je to jeden z těch "namachrovaných frajírků", ale i dívka Blaze, která vypadá na dobrou kamarádku. Později se však Ronnie seznamuje s jejím velmi násilnickým klukem Marcusem.

Když Ronnie přijde domů, zjistí, že se před domem jejího otce nachází hnízdo mořské želvy. Zavolá do Akvária, aby hnízdo zabezpečili, kvůli mývalům, ale protože jí řeknou, že budou moci přijet až zítra, Ronnie se rozhodne, že bude přes noc hnízdo hlídat. Ráno ji probudí tentýž kluk, co ji polil na pouti, pracuje totiž v Akváriu a přišel zkontrolovat karetí hnízdo. Tento okamžik se stává osudným a Ronnie postupně mění názor z "namachrovaného frajírka" na docela fajn kluka...a nebo ještě dál? :)

Líhnutí želviček
Postavy: Ronnie mi byla ze začátku velmi nesympatická, hlavně proto, že byla tak nevrlá. Postupem času jsem však také měnila názor, protože se začala chovat normálně. Jonaha jsem měla strašně ráda už od začátku a ke konci mi ho bylo strašně líto. Willovi jsem zpočátku moc nevěřila, ale časem jsem si ho také oblíbila. A Steva mi bylo líto, protože na něj byla Ronnie tak zlá, přitom on za nic nemohl. Mohla bych vám tu říct názory ještě na spoustu osob, jako třeba na Marcuse (nesnášela jsem ho!) nebo na Blaze (zajímavá holka), ale to by bylo na dlouho :D

Můj názor: Celkově se mi kniha moc líbila. O tom asi i vypovídá doba, za kterou jsem jí přečetla (začala jsem v sobotu ráno a skončila jsem v neděli večer). Přesto mi ale ze začátku vadilo, že je knížka napsaná z role vypravěče. Potom jsem si na to zvykla, ale kvůli tomu dávám knize "jen" 4.5 hvězdiček.

Bonus - srovnání s filmem: Poslední píseň jsem viděla nejdříve ve filmovém zpracování a to se mi moc líbilo. Viděla jsem ho asi před 3 lety a moc se mi líbil. Zrovna jsem ale byla v období, kdy jsem ještě tak moc nečetla a tak jsem ani nevěděla, že existuje kniha. Potom jsem se to, ale nějak dozvěděla (už ani nevím jak) a napsala si to na seznam knih, co si chci přečíst. No a tak jsem si jí přečetla. Líbila se mi více než film (to je skoro u každé knihy :D), ale musím říci, že film je také velmi povedený.
Četli jste knihu nebo jste viděli film? :) Chystáte se na to?
Teri