pondělí 27. října 2014

Recenze Panika

Panika
Lauren Oliver
Anotace: Panika začala jako spousta věcí v Carpu, nudném malém
městečku uprostřed ničeho – protože bylo léto a nebylo co dělat. O co v téhle hře jde? Je to prosté. Nemít strach.
Heather nejdřív ani nenapadlo, že by se do Paniky pouštěla. Nikdy by si nepomyslela, že je nebojácná a že by chtěla vyčnívat. Ale pak zjistí, že je tu něco a někdo, pro koho stojí za to bojovat, a je statečnější než kdy dřív. V sázce je příliš mnoho, ovšem výhra stojí za to, tolik peněz by jí umožnilo navždy opustit nenáviděné město a nechat starou Heather za sebou, pohřbenou v prachu.
Dodge se Paniky nikdy nebál, právě naopak. Pohání ho jeho tajemství, díky němu hladce prochází každým dalším kolem a je si sám sebou jistý. Ví, že vyhraje. Ale netuší, že není sám, kdo má tajemství. Všichni mají nějaký důvod proč hrát.
Heather a Dodgovi přinese hra nová spojenectví, překvapivá zjištění a možná i nějakou tu první lásku – a vědomí, že někdy nejvíc potřebujeme právě to, čeho se k smrti obáváme.
Počet stran: 308
Počet stran: 308
Nakladatelství: CooBoo

Panika je hra, kde se musíte postavit vašim strachům. Pokud se jim nepostavíte - prohráli jste a nemáte šanci vyhrát velmi vysokou peněžní cenu. 
Heather se nejdříve ani Paniky nechtěla zúčastnit, když ale viděla jak se její přítel líbá s jinou dívkou, něco se v ní pohnulo a v tu chvíli byla rozhodnutá, že se zúčastní. Její kamarádka Nat byla rozhodnutá už o něco dříve. Stejně tak Dodge, který se Paniky nikdy nebál, protože ho vpřed poháněla myšlenka na pomstu. Prvním úkolem v Panice projdou všichni - kdo by přece neskočil ze skály do vody? Dále už to ale bude těžší a těžší. Zjistí, že je mnohem účinější spojit své síly  a hrát společně. Když se ale do hry vloží policie, protože někdo přijde o život, začíná jít do tuhého. Nepřichází však v úvahu, že by se Panika zrušila. Vždycky se hraje dál. Vždycky. 

 Heather měla v životě docela smůlu. její matka brala drogy, byla věčně opilá a nestarala se  o ní, ani o její sestru a tak se musela Heather starat sama. Její kamarád/přítel Bishop a Nat jí samozřejmě se vším pomáhají (nebo se o to aspoň snaží). Když jí Anne nabídne práci, jasně, že po ní hned skočí. Starání se o zvířata ji baví, dokud však nepřijde na tygry. Ale ani ti ji neodradí.
 Nat byla někdy dost namyšlená, ale někdy je zase fajn. Někdy mi lezla krkem, někdy jsem ji měla radši než třeba Bishopa nebo Heather. 
Bishop byl už od začátku sympaťák a měla jsem ho ráda. Sice mě na konci docela překvapil, ale to byl asi účel spisovatelky.
No a Dodge. Na mě byl až moc sprostý, ale na druhou stranu jsem si ho docela oblíbila. Byl docela chytrý a všechno si promýšlel. 

Můj názor: Na této knize mi vadily 2 věci. 
1) Že byla kniha napsaná z pohledu vypravěče. Zrovna u této knížky by podle mě bylo lepší, kdyby byla napsaná v ich-formě. Kdyby Lauren popsala všechny ty pocity, jak se báli a tak.
a 2) mi přišlo, že v knížce byli  soutěžící popisováni jako sprostí a přelétaví mladiství. Chápu, každý je sprostý a v 18 letech tam má nějakou roli i ten sex, ale přišlo mi, že tam tyto věci byly až moc zmiňovány. Takže se teď všichni 18-ti letí jeví jako sprostí a sexuchtiví. Ono to asi z nějaké části pravda opravdu je, ale jenom z části. :D

Od knížky jsem toho moc neočekávala, kvůli špatným recenzím a tak mě docela mile překvapila. Celkově se mi kniha líbila. Líbila se mi i zápletka knihy a jak už jsem zmiňovala v jiných článcích, mně styl psaní Lauren opravdu sedne a všechno to vyvažuje a tak bych dala 4 hvězdičky. 
Je to originální příběh a taky mám ráda tygry (:3)! 
Takže pokud vás námět knihy zaujal, tak se do ní pusťte. Ale nezaručuji, že se vám bude líbit, protože na ní je hodně odlišných názorů. Když tak mi do komentářů napište jestli jste už knížku četli nebo si ji chcete přečíst a jak se vám popř. líbila :)

Tak já jdu ještě dopsat recenzi na Monument 14! Mějte se krásně... uvidím jestli ji přidám ještě dnes nebo až zítra :)
Teri




2 komentáře:

  1. O Panice jsem toho už hodně slyšela ale pořád nevím jestli si ji koupit nebo ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nemůžu ti stoprocentně zaručit, že se ti bude líbit... asi budeš muset posoudit sama :)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)