sobota 13. září 2014

S knížkou do kina #2

Září bude plné filmových zážitků! V České republice vyjde plno nových filmů podle knižní předlohy. Ještě jste nečetli knihu? Určitě neváhejte a přečtěte si ji! :-)



Pokud máte rádi filmy podle knižní předlohy, tento článek je něco pro vás, protože tento měsíc vyjdou hned 3 takové filmy! A protože chci abyste se s každou knihou (filmem) pořádně seznámili tak věnuji každému filmu (knize) jeden článek. V každém článku se dozvíte něco o filmu, knize a autorovi knihy. Nakonec jsem se rozhodla udělat 4 články o čtyřech filmových adaptacích :-) Byla bych moc ráda kdybyste mi do komentářů napsali jestli se vám zatím projekt líbí :-)


(Už) druhý film, se kterým bych vás chtěla seznámit se jmenuje Zůstaň se mnou (Jestli zůstanu). V originále - If I stay. Je podle stejnojmenné knižní předlohy, kterou napsala Gayle Forman. Anotace k filmu: 

Sedmnáctiletá Mia má všechno, o čem kdy snila - úžasnou rodinu, milujícího přítele a právě ji přijali na prestižní hudební školu. Stojí však před vážným životním rozhodnutím - bude následovat svůj sen o kariéře violoncellistky nebo dá přednost své lásce a zůstane s milovaným Adamem? V jedno zimní ráno se však všechno změní - Mia ztratí milované rodiče i bratra. Najednou vidí samu sebe, jak leží na nemocniční posteli napojena na přístroje a před očima se jí odvíjí celý život. Vidí všechny své blízké a hlavně Adama, prosícího, aby se vrátila k němu. Včera řešila svou budoucnost, dnes stojí před jedinou osudovou otázkou: Zůstanu?

Něco málo (nebo více) k filmu: V kinech v USA je film už od 22. 08. u nás se do kin dostane až 18. 09. (ve vybraných kinech v ČR se bude promítat ještě dříve). Docela mě zaujalo, že film bude trvat 106 minut. Přijde mi to hodně na to že kniha měla asi 184 stran. 

Hlavní postavu - Miu - si zahraje sedmnáctiletá Chloë Grace Moretz, kterou můžete znát třeba z filmů Kick-Ass a Kick-Ass 2 nebo Mládeži nepřístupno. Měla by si zahrát hlavní roli ještě v Páté vlně, která se (snad) bude točit v roce 2016.
V roli Adama bude třiadvacetiletý Jamie Blackley. Myslím si, že ho proslaví/proslavila až role Adama. Co jsem tak zkoumala, tak hrál v nějakých seriálech či filmech, ale vždy jen nějakou ...nevýznamnou nebo vedlejší roli. Pouze ve filmu "Chceš abych ho zabil?" si zahrál nějakou větší roli :-) 
Film se natáčel od 28. října 2013 do 20. prosince 2013 ve Vancouveru. 
Vypadá to, že film bude opravdu hodně podle knihy. Tedy aspoň podle traileru to tak vypadá. 
trailer k filmu :)

Něco o knize: Už jsem na ní dělala recenzi, takže pokud se o ní chcete něco dozvědět tak můžete tady

Něco málo o autorce: Gayle Forman se narodila v roce 1970 a bydlí v New Yorku se svým manželem a dcerami. Mimo jiné napsala knížky Just One Day (2013), Just One Year (2013) a Just One Night (2014). Jen jeden den vyšel v ČR letos v květnu (aspoň myslím). Autorka píše romány, YA nebo dětské příběhy. Vyhrála např.  2009 NAIBA Book of the Year Awards. 
Pár obrázků z natáčení:
  



Líbil se vám článek? :) Už zítra se můžete těšit na další! 

Již jste četli: 

2 komentáře:

  1. Krásný článek a na film se už moc těším :) knihu jsem četla asi v polovině prázdnin a moc se mi to líbilo. Můžu si tento projekt půjčit? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-) Taky se na film těším. Když mi pošleš odkaz na článek, ve kterém budu zmíněná a použiješ můj obrázek, proč ne? :-)

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)