pondělí 29. září 2014

Recenze Labyrint: Útěk

Labyrint: Útěk
James Dashner
Anotace: Thomas se probudí ve výtahu a nepamatuje si nic kromě vlastního jména. Vynoří se do světa, kde žije asi šedesát dospívajících chlapců, kteří se naučili přežít v naprosto uzavřeném prostředí. Každých třicet dní se objeví nový chlapec. Původní skupina je už na místě asi dva roky a marně se snaží uniknout labyrintem, který obklopuje jejich životní prostor. Už se vzdávají naděje. Pak se ale objeví dívka v bezvědomí a jejich svět se začne měnit.
Počet stran: 360
Nakladatelství: Yoli
Vazba: vázaná (paperback)
Rok vydání: 2014
Když se Thomas probudí v pohybující se kleci, pamatuje si jen své jméno. Přátele, rodinu, domov... to vše zapomněl, inu spíš mu to bylo vymazáno. Když se klec zastaví a ven ho vytáhnou čísi ruce, octne se mezi dalšími asi 60 chlapci. Žádné děvče ani starší muž, všichni ve věku od 13 do 17. Když se rozhlédne kolem sebe, vidí, že stojí na nějaké louce, kterou hraničí velké zdi, na jejichž konec snad ani nedohlédnete. Později zjistí, že se jedná o labyrint, ze kterého se skupina snaží dostat už asi 2 roky. Po celé dva roky, přijížděl v kleci každých 30 dní nový chlapec. Den po "příjezdu" Thomase, se však vše změní. V kleci totiž dorazí dívka - Teresa. V prvních vteřinách si všichni myslí, že je mrtvá, pak, ale řekne hlasem plným zděšení větu, která nese zlou předtuchu: Všechno se změní. Tím to však ještě nekončí, v ruce má totiž vzkaz, na kterém je napsáno - Ona je poslední. Úplně.
Najdou díky tajemné dívce cestu z labyrintu, který se hemží velmi ošklivými "potvůrkami"? To se samozřejmě dozvíte v knížce :)

Postavy: Než člověk začne posuzovat postavy, měl by se nejdříve zamyslet nad okolnostmi.
Nic si nepamatujete, objevíte se někde, neznámo kde s dalšími 60 chlapci a jste obklopeni zdmi labyrintu.
Thomas měl asi docela právo, být zmatený, ale na mě byl prostě zmatený až moc. Všemu se divil, ale nejvíce jsem nechápala, proč se tolik diví tomu, že se zavírají brány okolo labyrintu. Asi dvě stránky autor popisoval, jak Thomas nemohl pochopit, že se něco tak obrovského můžu pohybovat. Prostě mi přišel docela natvrdlý. Názor na Teresu moc nemám, protože se tam zatím úplně neprojevila. Ale i tak mi přijde docela sympatická a hlavně chytrá.

Můj názor: Většina lidí této knize dává 5/5 hvězdiček nebo 100%, to se u mě však nestane. Musím říct napsat, že začátek knihy mě moc nevzal. Pes prvních 50-60 stran jsem se musela do čtení trochu i nutit. Poté to však začalo mít ten správný směr a knížku jsem dál četla bez jakýchkoliv problémů. Konec autor opravdu "vygradoval". Něco takového čtenáře navnadí na další díl a pokud ne, tak je to prostě blbost. :D
Kvůli tomu začátku ode mě však knížka dostává jen 4.5 hvězdičky. Ale pokud vás zajímá dystopie, tak si myslím, že tohle je pravá knížka pro vás ;)

Trošku jsem změnila styl recenzí, protože jsem zjistila, že mě samotnou strašně baví číst názory na postavy a tak jsem je přidala i do mých recenzí. Tak se Vám snad recenze líbila ;)