středa 23. července 2014

Recenze Hostitel

Recenze Hostitel
Stephenie Meyer
Anotace: Melanie Stryder se odmítá vzdát. Náš svět napadl neviditelný nepřítel. Lidé se pro tyto mimozemšťany mění na pouhé hostitelské tělo; jejich mozek ovládne vetřelec, ale tělo zůstává netknuté a zdánlivě beze změny pokračuje v předchozím životě. Obětí mimozemšťanů se rychle stane drtivá většina lidstva. Když vetřelci dopadnou i Melanii, jednu z hrstky přežívajících „divokých“ lidí, dívka vůbec nepochybuje, že nastal její konec. „Poutnice“ – její vetřelecká „duše“ – která teď ovládla Melaniino tělo, dostala předem varování před problémy existence v člověku: změť pronikavých emocí, příliš mnoho smyslů, vypjatě živé vzpomínky. S jednou potíží však Poutnice nepočítá: předchozí obyvatelka těla se odmítá vzdát vlády nad svou myslí, i když tělo jí už nepatří. Poutnice bádá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že objeví příčinu nezdolného lidského vzdoru. Místo toho Melanie naopak zaplní mysl Poutnice vzpomínkami a podobou milovaného muže – Jareda, který se dosud někde skrývá před vetřelci. A jelikož Poutnice se nemůže oddělit od Melaniiny tělesné touhy, sama začne prahnout po muži, jehož má odhalit. Když vnější okolnosti přinutí Poutnici a Melanii, aby uzavřely nedobrovolné spojenectví, vydají se spolu na nebezpečnou a nejistou pouť za mužem, kterého obě milují. Stephenie Meyerová patří k nejzajímavějším autorům současnosti. Ve svém Hostiteli nám předkládá strhující a nezapomenutelné dílo o vytrvalosti lásky a o samotné podstatě toho, co člověka dělá člověkem.
Počet stránek: 552
Nakladatelství: Tatran
Anotace je velmi obsáhlá a původně jsem Vám už k ději nic říkat nechtěla, ale přece jen Vám vlastními slovy "převyprávím" příběh, kdyby se Vám třeba nechtěla anotace číst ;)

Duše
Planetu Zemi obsadí mimozemšťané - zvané Duše. Duše ovládne Váš mozek a začne žít Vaším životem. Jedinou změnou jsou oči, které zmodrají. Většina lidí už je ovládnuta, zbývá nás jen pár a ti musí být v úkrytu. Jednou z přeživších je Melanie. S jejím bratrem Jamiem a přítelem Jaredem se ukrývají už pár let.
Jednou však Melanie chytí a vloží do ní duši, Poutnici. Poutnice žila na dalších 8 planetách a tak už byla květina nebo třeba medvěd, ale člověk má takových smyslů a tělesných tužeb, že je to pro ni něco úplně nového. Když duše ovládne tělo, potlačí duši hostitele. Melanie se však jen tak nevzdá a nedá se potlačit. Místo toho zaplňuje Poutnici vzpomínkami na Jareda a Jamieho. Postupem času se do nich Poutnice zamiluje a nevydrží bez nich
a tak uprchne od společenství a vydá se za nimi. Podaří se  jim je najít?

Můj názor:  Na to, jak je kniha dlouhá, tak pro mě byla krátká. (to zní trochu divně :-D) Četla se tak dobře a tak dobře mi lezla do hlavy, že jsem se nemohla odtrhnout. Když jsem jednou ráno četla stranu 304 a večer jsem skončila na straně 457, byla jsem nadšená z toho, že už to brzy dočtu a pak mi došlo, že už to vlastně dočtu, a štvalo mě, že čtu tak rychle. Kniha tedy byla čtivá, dobře vymyšlená a dobře napsaná. Postavy sympatické, dobře popsané. Jen je škoda, že někteří se kouknou na film a řeknou si "Tak to je pěkná blbost" a knize už nedají šanci. Dlouho jsem přemýšlela jestli knize dát 4,5 hvězdičky nebo 5. Nakonec jsem se však rozhodla pro 4,5, protože jednou (opravdu jen jednou!) mi část v knížce připadala taková... prostě trochu absurdní :-D. 

10 komentářů:

  1. Jedna z mých nejvíce oblíbených knih - zatím jsem ji četla 2x, ale bohužel jsem si ji ještě nestačila koupit. Na knihu jsem narazila dávno před filmem a vzhledem k autorce mě velmi příjemně překvapila. Film jsem neviděla a ni nechci vidět, protože mi přijde divný zfilmovat takovouto knihu, kdy se hodně děje odehrává pouze v hlavě. Hvězdiček bych dala 5 - rozhodně! Miluju tu knihu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už 2x? :O Já jsem na knihu narazila... no už je to docela dlouho ,ale odrazoval mne počet stran. Asi si o nic moc nepřišla, když ses nekoukla na film. Sice není úplně špatný, ale dalo by se to udělat o dost líp :)

      Vymazat
  2. Hostitel je úžasná knížka, taky jsem ji přečetla hodně rychle :) A ani film kupodivu nebyl úplně špatný, i když na knížku rozhodně nemá :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu jedna z nejlepších knížek, které jsem četla. Je pravda, že film nebyl úplně nejlepší, ale ani nebyl úplně špatný :)

      Vymazat
  3. Hostitele jsem četla hned po vydání a moc se mi líbil. :) Taky jsem jí četla jedním dechem. K filmu jsem se zatím nedostala, bojím se, že mi to tu knihu trochu zkazí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihu ti to určitě nezkazí. Já mám z knihy pořád stejný pocit. Ale je pravda, že se jim film moc nevydařil :-D

      Vymazat
  4. Tuhle knizku proste miluju, dlouho me zadna tak nedostala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hostitel- ta kniha mě překvapila. Hodně pozitivně :-)

    OdpovědětVymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)