pondělí 17. listopadu 2014

Recenze Anna krví oděná

Anna krví oděná /Anna dressed in blood
Kendare Blake
Anotace: Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.
Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.
Počet stránek: 272
Nakladatelství: Baronet
"Je to Bruce Lee, Hulk a Neo z Matrixu v jedné osobě."

Děj: Cas není jen tak obyčejný kluk. Loví duchy, stejně jako to dělal jeho otec, než byl právě duchem zavražděn. Cas po svém otci zdědil athame a neskonalou vášeň zabíjet již mrtvé. Jeho matka však tuto vášeň nesdílí. Kdo by také chtěl aby byl jeho syn neustále vystavován nebezpečí?
Když dostane tip aby zabil Annu krví oděnou, z nějakého nevysvětlitelného důvodu úkol přijme. Přestěhují se tedy s matkou do města, ve kterém Anna "žije". Lepší by bylo asi slovo přebývá.
Nastoupí do tamní školy, aby zjistil více informací o Anně. Anně Korlovové. Hned první den se skamarádí s "královnou školy" a Thomasem - čarodějem. Díky nim se dozvídá čim dál více informací o Anně a je blíž k setkání se s ní.
Když se probere v jejím domě a za oknem na něj pohlíží vystrašená tvář jednoho kluka ze školy, po schodech jde, spíše se vznáší Anna. Je krásnější a strašidelnější než si Cas kdy myslel. Je mocnější a je vyrovnanější. Z nějakého důvodu Case, ale nezabije. Nechá ho žít. Proč? ... to se dozvíte v knize :P

Postavy: Četla jsem pár recenzí, kde se psalo, že jim postavy nebyly sympatické a nijak jim nepřirostly k srdci a tak. U mě to bylo přesně naopak. Postavy jsem si zamilovala a z nějakého nevysvětlitelného důvodu jsem měla ráda i Annu. Cas byl pro mě velmi sympatický a tak nějak jsem si ho oblíbila. :3 Autorka velmi dobře postavy i prostředí vykreslila, ale zase nechala prostor pro naší představivost. 

Můj názor: Skvělá kniha. Pro mě to byla první knížka s nějakým horrorovým námětem a velmi se mi líbila. Neříkám, že byla úplně strašidelná, ale párkrát jsem se lekla. Byly tak i vtipné vsuvky, jako např. věta, kterou jsem v této recenzi již uvedla - "Je to Bruce Lee, Hulk a Neo z Matrixu v jedné osobě."
Pokud máte aspoň trochu rádi duchy, tak se vám tato kniha bude určitě líbit :) Aspoň si to tedy myslím. Takže pokud jste doteď váhali s koupí, určitě si knihu přečtěte. Já jsem si nebyla tak jistá jestli se mi bude líbit a byla skvělá. Akorát bylo zajímavé, že prvních 20 stran u prvního i druhého dílu mě moc nebavily. Ale potom se to rozjelo :D Co je taky 20 stran, že? :)



Book trailer
Dnes se ještě můžete těšit na Knižní týden.
Právě jsem rozepsala nový článek, který bude něco na způsob 10 zvyků knihomolů. 
Tak doufám, že se vám bude líbit :)
Terka 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)