neděle 31. srpna 2014

Recenze Jestli zůstanu

Jestli Zůstanu (vydání od Yoli - Zůstaň se mnou)
Gayle Forman
Anotace: Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s
celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 184
Mia je šestnáctiletá cellistka, která miluje vážnou hudbu. Jednou ráno se s rodinou vydá na výlet, ale domů už se nevrátí. Narazí do nich totiž auto. Když se Mia vzbudí nic necítí, jen se kouká na své mrtvé rodiče a nakonec uvidí i samu sebe. Její tělo je sice v kómatu, ale ona vidí i slyší vše co se děje kolem ní. V knize se objevuje hodně vzpomínek (např. první rande s Adamem). Díky těmto vzpomínkám se něco dozvídáme o její rodině, Adamovi nebo její lásce k hudbě. Nakonec je Mia postavena před nejtěžší rozhodnutí, které kdy měla udělat - má odejít nebo zůstat ve světě bez rodičů a mladšího brášky?

Tohle jsi ty, kterou mám rád. Rozhodně ses oblékla víc sexy a jsi blond, ale to je jediný rozdíl. Ty jsi dnes večer stejná ty, kterou jsem miloval včera a kterou budu milovat zítra.“

Můj názor: Kniha mě velmi bavila, byla taková oddechová, prostě taková hezká. Bylo to samozřejmě jiné než nějaký thriller nebo young adult. Hodně lidí říká, že je nebavily ty vzpomínky, což já ale říct nemůžu, protože mě bavily :-) Nebo taky říkají, že je naštval konec, protože byl moc otevřený... ale od toho má knížka být ne? Je jasné že spisovatelka vás tímto chtěla navnadit na další díl, který se jmenuje Where she went (a pořád ještě není přeložený do češtiny :( ) a to se jí taky povedlo.
Pokud jste si ještě nevšimli, tak by měl do kin přijít i film a to (v ČR i SK) 18.09 a bude přístupný až od 12 let. Hodím vám sem trailer, ať se máte na co těšit :)
A ještě bych chtěla napsat něco k novému názvu od Yoli a to, že název vůbec nechápu. Název Jestli zůstanu ke knize strašně dobře sedl, tak nevím proč o museli změnit. Zůstaň se mnou totiž je spíše jako kdyby to někdo říkal jí, ale původní název je řečený Miou. No teď už nikdo nic nezmění, tak to necháme být, ale stejně to nechápu :-D
 Celkově bych dala knize 4 hvězdičky :)
Přeji krásné nedělní počteníčko ;-)