neděle 29. června 2014

Recenze Billie

Billie
Anna Gavalda
Anotace: Nový román Anny Gavaldy uvádí na scénu dvě přitažlivé osobnosti, které se podělí o svá neštěstí a trable, aby mohly dospět.
Očima hlavní hrdinky Billie poznáváme příběh lásky dvou puberťáků, zdeptaných a nehezkých ošklivých káčátek.
Ti dva se osudově setkají při Mussetově hře S láskou nejsou žádné žerty, kterou povinně hrají ve škole. A díky magickému působení divadla, kdy si mohou vzájemně jako postavy na jevišti říct, že jsou krásní, tomu nakonec začnou věřit.
Billie nám o této proměně vypravuje. Nerespektuje žádná tabu, dotýká se ožehavých témat: bídy, prostituce, homosexuality, násilí, opuštěnosti… 
Vypráví syrovým, hovorovým jazykem, s náhlými zlomy, barvitými líčeními, hrou se slovy, to všechno hlasem mladé vypravěčky, sice zdeptané životem, ale bojovné. 
Je to příběh lásky a přátelství, v němž se lehce dotýkají ušlechtilé city a předstíraná naivita…
Počet stránek: 190
Knížku Billie vydala Mladá fronta
Rok vydání: 2014
Překlad: Dana Melanová
Dneska jsem dočetla Billie! :3 Tuto knížku  jsem četla (na to jak je krátká) poměrně dlouho. Nejdřív jsem si myslela, že jí přečtu během 2 dní, ale nakonec jsem jí četla skoro týden. Knížka je vlastně o tom že holka Billie byla ve strašné depresi, ale potkala kluka, který jí z ní pomalu vytahoval. Skoro celý příběh vypráví Billie hvězdě (na obloze samozřejmě :D ), protože si myslí, že je její přítel Franck v kómatu. A tak připomíná hvězdičce jak se seznámili a co prožili, tak aby ještě jednou "zasvítila" a probrala ho. Jak příběh skončí vám nebudu říkat ;))

Můj názor: Obálka se mi moc líbí a musím Mladou frontu pochválit. Ze začátku mi přišlo že anotace nemá s příběhem vůbec nic společného. Než jsem se zorientovala v dění a než jsem pochopila že to úplně celé vypráví hvězdičce, chvíli to trvalo. Ale nakonec ta anotace opravdu odpovídala. Ze začátku se mi tedy knížka až tak nelíbila, bylo docela dost sprosté, na mě asi až moc. Ale ke konci (asi posledních 80 stránek) se mi knížka zalíbila a přečetla jsem ji hned. Knížku bych asi doporučila až od 15 let. A dávám jí 3 hvězdičky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)