neděle 7. června 2015

Recenze Rudá jako Rubín

Rudá jako rubín (Rubinrot)
Kerstin Gier
Překlad: Tereza Pecková
Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.
Vazba: vázaná (hardcover)
Počet stránek: 336
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Mladá Gwendolyn je z rodiny, kde cestování časem není žádnou novinkou. Celý život musí přihlížet tomu, jak je její hezká, chytrá a prostěúplněnejúžasnější sestřenice Charlotte vychovávána k tomu aby uměla cestovat časem. A to jí umožňuje časový gen, který by údajně měla mít. To předpověděl už dokonce sám Newton! Ale asi se musel splést, protože když jde Gwendolyn koupit citronové bonbony, najednou se jí zatočí hlava a ona skočí v čase. Chvíli nechápe co se děje, vždyť ona ten gen mít nemá! Ale to už je zase zpátky v přítomnosti. Bojí se to říct někomu z rodiny a tak se běží vyzpovídat své nejlepší kamarádce Leslie. Ta jí nakonec přesvědčí aby to řekla mamce. Gwendolyn zjišťuje, že jí Grace celý život lhala a to nejen o tom, kdo má časocestovací gen, ale i o datu jejích narozenin!
Gwen není připravená na cestování časem, čehož využívá Gideon. Všelijak si z ní utahuje a bere ji jako malou holku. Časem však pozná, že Gwen je naopak velmi schopná dívka, která je někdy dokonce i šikovná. Postupně si začíná uvědomovat, že to přeci jen není tak špatná dívka...
 Gwen je 12. cestovatel v čase - Rubín a má schopnost vidět a mluvit s duchy.
Kerstin Gier

Po této knížce jsem pokukovala už opravdu hodně dlouho. A když říkám dlouho, myslím tím asi tak 2 roky. Když to byla knižní novinka, tak jsem totiž ještě nebyla takový knižní fanatik a tak jsem to nějak prošvihla. A když byla taková ta "druhá vlna popularity" nějak mě to taky minulo a i jsem si říkala, že to nebudu číst, když to teď čte každý. A tak jsem se k ní dostala až teď. A byl to neuvěřitelný čtenářský zážitek! Začala jsem ji číst v neděli ráno. Potom jsme jeli k babičce, jen tak jsem si ji s sebou vzala, co kdybych se někde ocitla sama. A taky že ocitla. Četla jsem dlooouho předlouho a když jsme měli jet domů, zbývalo mi už jen asi 100 stránek a ty jsem ještě ten večer dočetla.

Gwendolyn byla moc sympatická hlavní hrdinka, nijak mi nelezla na nervy a dokonce byla i zábavná (ehm německý humor ...heh :D) a sarkastická, což já mám ráda! Gideon byl zpočátku pěkný bručoun a otrava, neměla jsem ho ráda. A přišlo mi strašně podezřelé jak nejdřív Gwen v podstatě nesnášel a najedou přišel zvrat a má ji strašně rád. Přišlo mi to trochu falešné. Akorát nevím jestli to opravdu bylo falešné nebo mi to tak jen přišlo. Uvidíme v dalších dílech. Všem se strašně líbí obálky této série, já proti nim sice nic zásadního nemám, ale co je na nich tak úžasného?! :D Ze začátku se mi spíš skoro nelíbily, teď už jsem si nějak zvykla, ale pořád nechápu co na nich vidíte.

Jako pravý Whovian mám hodně ráda cestování časem. Autorka si s ním moc hezky pohrála, vzala to z jiného úhlu a přetvořila si ho podle sebe. Cestovatelé časem se nesmějí vrátit do své vlastní minulosti a nemohou cestovat ani do budoucnosti, dokonce k cestování nepotřebují žádnou budku která je větší zevnitř! Nebo menší zvenku? Docela mě mrzí, že jsem se k této knize dostala až teď protože jsem si její čtení opravdu užila. Děj rychle utíkal, příběh se mi také moc líbil a autorka psala čtivě, postupně nám odkrývala různá tajemství. Knížce dávám 4.5 hvězdičky, šetřím si ještě na další díly, protože věřím, že to mohlo být ještě o špetku lepší.

Viděli jste film? Co to jako má být?! Děj je úplně jiný, neříkám, že je to úplně nějaký špatný film, ale skoro jsem nepochopila co se tam na konci dělo. Jak zapůsobil film na vás? :)