pátek 26. června 2015

Recenze Papírová města

Papírová města (The Paper towns)
John Green
Překlad:
Veronika Volhejnová

Anotace: V Paper Towns se vám dostane příběhu o dospívání. Margo už se dávno s Quentinem nebaví a přátelí se s jinými, a na škole je považována za legendu. Může za to zejména její nespoutanost a časté dobrodružné několikadenní výpravy, kdy její rodiče šílí strachy i vzteky. Jednoho dne však Margo nečekaně zaklepe na Quentinovo okno a uprostřed noci ho vtáhne do jednoho z margovského dobrodružství. Druhý den se Margo neukáže ve škole, pak ani další. A Quentin zjistí, že pro něj zanechala vodítko, jak ji najít… Quentin začne pátrat a čím víc se noří do záhadného zmizení, tím méně si je jistý, kým vlastně Margo byla a jestli ji vůbec znal. Co vlastně chce on sám? A co jsou papírová města, na která Quentin ve spojitosti s Margo neustále naráží?
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Yoli, Knižní klub

Počet stránek: 288
Vazba: Yoli - brožovaná, Knižní klub - vázaná
Jako malý se Quentin kamarádil s Margo Rothovou Spielmanovou, ale potom spolu našli v parku mrtvého muže a Margo se změnila. Časem se spolu přestali bavit, ale Q do ní byl furt zamilovanej. Chodili spolu na střední a vídali se každý den, ale už se spolu nebavili. Ale jednou v noci se něco změnilo a Margo se objevila u jeho okna a Q zažil tu nejlepší noc svého života (ne tak, jak si možná myslíte). Margo se chtěla pomstít několika lidem a protože má všechny své plány velmi promyšlené a legendární tak potřebovala ještě někoho dalšího. Za jednu noc toho Q zažil víc než za celý svůj život. Ale druhý den Margo nedorazila do školy, což by nebylo nic tak zvláštního, protože Margo mizela pořád. Ale nepřišla ani další den a ani další týden. Nikdo si o ní nedělal velké starosti. Nikdo až na Q. Se svojí partou po ní začal pátrat. Časem zjistili že jim po sobě Margo nechala stopy. Ta zvláštní holka mu ale pořád unikala. I když měl Quentin stopy, tak po nich nemohl jít dál. Zasekl se. Dokáže vyřešit hádanku papírových měst nebo Margo najde někde shnilou v popelnici? Mimochodem, to by byl dost hustý konec, co myslíte? Dobře, dělám si srandu :D


Papírová města jsou 3. knihou kterou jsem od Johna Greena četla. Zjistila jsem, že si na jeho knížky tak úplně neumím udělat pořádný názor. Vždycky po chvíli se mi změní, takže až si někdy přečtu tuhle recenzi, určitě se mi nebude líbit a nebudu s ní souhlasit. Po dočtení jsem byla úplně ohromená, pořád jsem ten příběh prožívala a rekapitulovala si co se tam vlastně stalo. Ale když se tak zpětně podívám, tak mě to zase tak nenadchlo. Bylo to takové na střídačku. Chvíli mě to bavilo, chvíli ne, chvíli akce, chvíli nuda. Nejvíce mě bavily části, kdy našli nějaké nové stopy, ale části mezi tím mě až skoro nudily. A pořád mi nejde do hlavy proč musí John Green dělat své postavy tak vyspělé, protože se mi kvůli tomu vždy špatně vžije do příběhu.

Ale zase si je umí skvěle namíchat. Mě jeho postavy prostě baví, vždy jsou něčím originální. Někomu to možná přijde otravné, ale mě se to líbí. Protože to jak dokáže vytvořit tak zvláštní postavy na mě vždy zapůsobí. I když mi Margo někdy lezla na nervy a Quentin mi přišel ujetý, tak mi knížku nezkazili. Stejně tak mě baví Greenovy myšlenky, (skoro každý) člověk se nad nimi musí zamyslet a pokud ne každý, tak alespoň já. A celkově se mi moc líbil nápad, protože kdo z nás věděl o existenci papírových měst (a pšššt ti co o nich věděli). Já už jsem to psala u minulé recenze na knihu od Greena - Na jeho knížky prostě musíte mít náladu. Musíte mít náladu číst o něčích myšlenkách. Já Papírová města dokonce hned po 10 stránkách odložila, protože jsem zjistila, že mě nebaví číst dlouhé odstavce myšlenek. Ale když jsem se ke knížce vrátila, tak už mi to problém nedělalo.

V takovém tom závěrečném a uceleném dojmu knížku hodnotím kladně a to 4 hvězdičkami. Jak se líbila Papírová města vám?

2 komentáře:

  1. Pekná recenzia! Mne sa na knihe páčil hlavne ten začiatok, ten podľa mňa nemal chybu. Ale ostatné bolo pre mňa akosi odfláknuté :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze. Já Greenovy knížky moc nemusím, ale miluju jeho citáty, nebo vlastně úryvky z knížek. Tuhle knížku jsem četla. Ze začátku mě hodně bavila, potom mě to nebavilo a až Margo našli, tak mě to začalo bavit :D

    Lucky Winner 2/2

    OdpovědětVymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)