středa 31. prosince 2014

Recenze Titanic


Můj příběh: Titanic (My story: Titanic)
Ellen Emerson White
Anotace: Deník anglické dívky z roku 1912: společně s dívkou Margaret Jane se nalodíme na zaoceánskou loď a prožijeme noc děsu, odvahy, vznešenosti a staneme se svědky potopení nejznámnější zaoceánské lodi všech dob.
Počet stran: 128
Nakladatelství: Egmont
Edice: Můj příběh


Všichni asi znáte příběh a tragédii Titanic. Znáte ho, ale z pohledu 13letého sirotka? Margaret Jane nezůstal nikdo kromě jejího bratra. Ten ji však musí opustit a odjede do Ameriky a tak se Margaret ocitá v sirotčinci. Jednoho dne se jí "poštěstí" a stává se společnicí paní Carstairové a vydává se spolu s ní na plavbu do Ameriky, zpět za svým bratrem, ve zdánlivě nepotopitelném Titanicu. Každý den si na Titanicu povídá s Robertem, na kterém jí začne opravdu hodně záležet. Všechno si poctivě zapisuje do deníku a my tak můžeme znovu prožít tu děsivou noc. Do deníku si zapisuje takřka vše co za tu dobu prožije.

Zapisuje si co vidí kolem sebe, takže nám nedělá problém vžít se do té situace. Popisuje, že když Titanic narazil na ledovec, lidé na lodi nevěřili, že se něco děje a že první záchranné čluny se na vodu spouštějí v podstatě poloprázdné. Zároveň je však kniha plná zajímavostí a faktů, které jsou velmi zajímavé.

V tomto příběhu se objevuje hned několik důležitých postav. Já si dovolím poukázat na jednu sestru v již zmiňovaném sirotčinci, která přiměla Margaret k zapisování do deníku, protože bez ní by knížka vlastně nikdy nevznikla.

Margaret je velice sympatická a milá, působí chytře a vyspěle na to, že jí je teprve 13 let. Tato dívka měla v životě docela smůlu a tak nabídku plavby do Ameriky přijímá. Moc ráda mám Roberta, který je na ni moc milý a každý večer jí přinese horkou čokoládu a povídá si s ní. Bylo mi ho strašně líto.

Celá tato knížka na mě působila tak nějak nostalgicky. Při jejím čtení mi bylo smutno, protože když si vybavíte, kolik lidí při ní zahynulo, ani se mi tomu nechce věřit. A přitom se jim mohlo zachránit mnohem více, kdyby se ty zpropadené čluny naplnily k prasknutí!

Ke konci knížky mi dokonce i ukápla nějaká ta slzička. A na úplném konci knihy, byly fotky Titanicu před vyplutím a různé zajímavosti. Velmi zajímavé mi přišlo, že pár let před vyplutím Titanicu někdo předpověděl, že loď Titan se potopí po srážce s ledovcem. Myslím, že to byl Morgan Robertson, ale nejsem si tím úplně jistá ;)
Knížku bych doporučila asi všem, kdo se o příběh Titanicu nějak zajímá. Dávám jí 4 hvězdičky, bylo to moc hezké počtení.

Teri

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)