neděle 17. května 2015

Recenze Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender

Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender (The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender)
Leslye Walton
Podivuhodné a krásné soužení Avy LavenderPřeklad: Jana Jašová
AnotaceRodina Rouxova má pošetilou lásku ve vínku, což nevěští nic dobrého pro její nejmladší členku, Avu Lavender. Ava – skoro ve všech ohledech normální dívka – se narodila s křídly.
Ve snaze pochopit tuto svou zvláštnost a s rostoucí touhou zapadnout mezi své vrstevníky se šestnáctiletá Ava odváží do světa, naprosto nepřipravená na to, co ji může čekat, a naivní vůči zvráceným pohnutkám ostatních lidí. Lidí, jako je třeba zbožný Nathaniel Sorrows, který si Avu splete s andělem a jehož posedlost dívkou s křídly vygraduje v noci oslav letního slunovratu.
Tu noc se nebe roztrhne, vzduchem se mezi poletujícím peřím řinou provazce vod a osud Avy i její rodiny nabírá na ničivé kadenci.

Vazba: vázaná (hardcover)
Rok vydání: 2014
Počet stránek: 278
Nakladatelství: CooBoo
Ava Lavender je velmi zvláštní dítě, narodila se totiž s křídly. Proč tomu tak je budete muset zjistit malou výpravou do minulosti. Přijdete na to, že v rodině Lavenderových/Rouxových nejsou křídla u mladé dívky žádné velké překvapení, protože podivnost a zvláštnost jejich rodiny sahá pěkně do hloubky. Poznáte její prababičku a pradědečka, zjistíte jak se seznámili a budete svědky osudů jejich dětí. Život Aviny babičky Emilienne a jejích sourozenců nebyl žádná pohádka, neštěstí a smůla se jim lepila na paty. Všechny její sourozence postihl v různých podobách velmi nešťastný osud. A právě tady se začínají projevovat nadpřirozené jevy. Nakonec se přestěhuje do domečku, na kopečku, v tenkrát malém městečku Seattle, kde si její manžel otevře pekárnu. A tady už jsme se dostali k narození Aviny maminky Viviane, která si zde najde svou životní lásku.

zdroj
Ale kvůli prokletí její rodiny, to s její láskou nedopadne dobře a ona zůstává sama. Viviene už však otěhotněla a později se jí narodí dvojčata - Ava a Henry.
Dívka s křídly a zdánlivě zcela normální chlapec. Později rodina zjišťuje, že Henry nemluví, nejprve si všichni myslí, že mluví jinou řečí nebo že má nějakou vrozenou vadu, ale vypadá to, že Henry prostě mluví jen, když mu to přijde nezbytné. Ava je kvůli křídlům odsouzena k životu doma, bez možnosti žít normální život jako každé jiné dítě. Oporou jí je matka neschopna se znovu zamilovat, špatným dětstvím poznamenaná babička, přítel Gabe zamilován do zaslepené matky a její nejlepší (a jediná) kamarádka. Ava začíná poznávat krásy jejího městečka a okruh jejích přátel se začíná rozšiřovat. Ovšem s přáteli přichází i velká hrozba a když si nebude dávat pozor, může se stát spousta špatných věcí.

V celé knížce se vyskytuje opravdu hodně postav a dějová linka je hodně zamotaná. Já sama jsem se do děje několikrát zamotala nebo si říkala: "A to je jako kdo!?" Ještě ke všemu se autorka věnuje minulosti postav a potom se mi to všechno trošku pletlo dohromady O:)
Avu jsem si docela oblíbila, byla to prostě taková normální holka s křídly, kdo by si ji neoblíbil?! Její nejlepší kamarádka mi byla trochu protivná, ale to vždy jen chvíli.

Pro mě byla knížka rozdělená na 3 části. První část byla prvních asi 60 stránek, kdy jsme byli zavlečeni do minulosti Aviny rodiny. To byla část víceméně nudná. Druhá část byla až skoro do konce knížky a to byla část, kdy se mi to líbilo, ale nebyla jsem nějak zvlášť unešená. A třetí část je konec, který se mi líbil hodně a celou knížku podle mě pozvedl na trochu jinou úroveň. Bylo tam hodně akce a já odtud hltala každou stránku až do úplného konce. A úplný konec se mi také hodně líbil, lepší ukončení jsem si ani přát nemohla, mám ráda (a zároveň nemám, určitě znáte tyto protichůdné pocity) konce, kde si můžu něco málo domyslet a autor mi to nenaservíruje přímo pod nos.

Celý příběh je napsán velmi čtivě, takže ho máte za chvíli přečtený. Bylo tu i pár vtipných scén, kdy šla babička po městě a... ne! nebudu vám tu přeci tak moc spoilerovat, budete si to muset přečíst :P. Celá knížka je opravdu hodně zvláštní a věřím, že nesedne každému. Stejně tak nesmíte mít moc velká očekávání a potom se můžete nechat příjemně překvapit. Dávám jí 3.8 hvězdičky, a to hlavně díky originalitě a konci :)

Četl jste ji někdo? Jak na vás zapůsobila?
P.S. Za chvíli můžete očekávat knižní týden, ve kterém se samozřejmě objeví Svět knihy, tak si ho nenechte ujít :)

6 komentářů:

  1. Nah, já jsem na tuhle knihu fakt neskutečně zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Na túto knihu som sa už pozeral a nemožem sa dočkať kedy ju budem mať domka a budem čítať :D :D :D Pekná recenzia :D
    Link na moj blog :D http://nikoletta-s-world-of-books.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Stašne ma zaujala táto kniha už len s názvom, ale nie som si istá či je to moja šálka kávy :D Ale rozhodne ma tvoja recenzia zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš jak dlouho mi trvalo než jsem si celý název zapamatovala celý :D

      Vymazat

Jsem obyčejná holka, co nadskakuje radostí z každého vašeho komentáře. Uděláš mi radost? :)